Er journalisterne modbydelige?

Alle mennesker – og virksomheder – begår fejl nu og da. De fleste fejl passerer uden ret mange opdager det, men man kan være uheldig at ende i en mediestorm, der kan få store konsekvenser for firmaets image og omsætning.

Hvis du er kommet i pressen eller på de sociale medier af alle de forkerte grunde, er der god grund til at stoppe op og finde den helt rigtige strategi for, hvordan krisen skal håndteres.

Det gør en verden til forskel, om du agerer fornuftigt, eller om du går i baglås. Og frem for alt må du aldrig vælge at gøre ingenting.

Ingen problemer forsvinder ved, at man ignorerer deres eksistens, men gennem tiden har mange virksomheder klaret sig gennem selv store kriser og skandaler ved at bevare roen og overblikket.

Som uddannet journalist med mange års praktisk erfaring ved jeg, hvilke spørgsmål journalisterne vil stille, så du kan møde velforberedt og med gennemtænkte svar på rede hånd, når du skal interviewes. Jeg har deltaget i flere kurser i krisekommunikation – blandt andet på Syddansk Universitet – og ved hvordan du og din virksomhed bedst håndterer både kritiske journalister og vrede kunder på facebook.

Hvis du har brug for hjælp til at ride stormen af, så kontakt mig,så vi sammen kan udarbejde en plan for, hvordan du bedst muligt får skaden begrænset.

 

Skal jeg ringe til dig?

Indtast dine kontaktoplysninger, så ringer jeg til dig, så snart jeg kan…

2 + 4 =