
Email marketing, opbygning af maillister og opsætning af kampagner
Hvornår tjekker du din email første gang sådan en helt almindelig mandag morgen? Jeg har kigget i min inbox før jeg overhovedet er trillet ud af sengen. Og det er jeg faktisk ikke alene om. Faktisk fortæller 60 procent af danskerne, at det første de gør om morgenen, er at tjekke deres email.
Emails betyder noget for os, og derfor er email marketing også en sindsygt effektiv måde at markedsføre sig på – hvis man vel at mærke gør det rigtigt. Der er nemlig mange trin på vejen til succes, og har du brug for assistance, er jeg naturligvis altid klar til at hjælpe med både opsætning og indhold.
Sådan bruger du emails i din markedsføring:
Vælg en email klient
En email klient er det program, du bruger til at sende emails og nyhedsbreve til dine følgere. Der findes et væld af klienter – de mest brugte er nok Mailchimp, Infusionsoft og Campaignmonitor, der hver især har deres fordele og ulemper.
Udbyg din mailliste
Selv det bedste og mest inspirerende nyhedsbrev er spild af tid, hvis du ikke har tilstrækkeligt mange modtagere. Med lead-annoncering kan du nemt og hurtigt udbygge din mailliste. Når først listen er på plads, bliver det langt lettere at skrue op for salget fremover.
Opsæt kampagner
Når en heldig kunde takker ja til at modtage dit nyhedsbrev, er det vigtigt, at han eller hun bliver taget godt imod. Opsæt en velkomstkampagne bestående af mellem tre og ni emails med værdifuld viden, som ender i modtagerens mailbox de første par uger efter tilmeldingen.
Og hvis det skal blive endnu bedre:
Brug retargeting
Med Facebookpixels og andre smarte genveje, kan du målrette din lead-annoncering mod potentielle kunder, der allerede har besøgt din hjemmeside – og som allerede har vist interesse for din dine produkter.
Giv viden væk
Lever du af at sælge din viden, er du nødt til at give en masse værdifuld viden væk. Fortæl dine kunder, hvad de skal gøre, for at løse deres problemer, og tilbyd at hjælpe dem med “hvordan”. Den sidste del af din viden, er det du har til salg.
Del inspiration
Sælger du fysiske produkter, skal du dele inspiration. Del videoer, der viser, hvordan tørklædet kan bruges som sarong, hvordan børneværelset kan indrettes med wall stickers og lav gave guides, når julen nærmer sig.
Skal jeg ringe til dig?
Indtast dine kontaktoplysninger, så ringer jeg til dig, så snart jeg kan…